h1

Μέρες που είναι!

Απρίλιος 17, 2009

Γέμισαν τις δύο τελευταίες ημέρες οι χώροι της κατάληψης με αφορμή τις προβολές για την κομμούνα του Παρισίου. Τα ζητήματα της οργάνωσης των «από κάτω» σε καθεστώς εξέγερσης αλλά και όχι μόνο κυριάρχησαν στις κουβέντες και στα πηγαδάκια τις δύο τελευταίες ημέρες μέσα στην κατάληψη. Από την παρισινή ιστορική παρακαταθήκη έως τα δεκεμβριανά αλλά και τα μεταδεκεμβριανά της Ελλάδας, από την κομμούνα των Παρισίων έως την κομμούνα της Πατησίων, το ζήτημα της οργάνωσης μέσα στην εξέγερση αλλά και της οργάνωσης της καθημερινότητας μέσα στην κανονικότητα με βάση τις αξίες της ελευθερίας, της ισότητας και της αλληλεγγύης είναι και θα είναι πάντα το ζητούμενο.

Μέρες που είναι λοιπόν, συζητήσαμε, μοιραστήκαμε, ενημερωθήκαμε, ανταλλάξαμε εμπειρίες για έναν κόσμο που ήταν και είναι υπαρκτός. ‘Εναν κόσμο δίχως εξουσίες. Χθες, σήμερα, αύριο, πάντα!

Κι ενώ όλα αυτά συνέβαιναν σήμερα μέσα στην κατάληψη, το παρατηρητήριο στην ταράτσα του κτιρίου και κάποιοι σύντροφοι οι οποίοι έρχονταν προς την κατάληψη λίγο πριν τα μεσάνυχτα, εντόπισαν μισή διμοιρία των ματ (η υπόλοιπη μάλλον έμεινε πίσω σε παρακείμενο υπουργείο), δίχως ασπίδες, κράνη, γκλομπ, να εισέρχονται σε παρακείμενη εκκλησία για να ανάψουν -μέρες που είναι- με ευλάβεια το κεράκι τους και να κάνουν την προσευχή τους.

Είναι οι ίδιοι ένστολοι οι οποίοι σαν δημοκρατικός στρατός κατοχής επιβάλλουν τα πατροπαράδοτα ιδανικά του ελέγχου, των διαταγών, των επιβολών, των ανακρίσεων, των βασανιστηρίων, των ανοιγμένων κεφαλιών…

Μέρες που είναι λοιπόν, ο καθένας «ακονίζει» τα ιδανικά του!

Ο κόσμος δεν κερδίζεται με προσευχές…

«εντός των τειχών»

Advertisements

5 Σχόλια

  1. Γιατί δεν οργανώθηκε δημόσια συζήτηση μετά τις προβολές;


  2. Το κάθε μέρος της ταινίας ήταν από 2.30 ώρες. Αυτό από μόνο του υπονόμευε την δυνατότητα κατοχύρωσης μιας οργανωμένης κουβέντας μετά την ταινία. Πάντως χτες είχε ετοιμαστεί ένα είδος μικρής εισήγησης γύρω από την «οργάνωση» ούτως ώστε, στο βαθμό που θα εκδηλωνόταν ενδιαφέρον από τους παρευρισκόμενους, μετά και το τέλος και του δεύτερου μέρους να αποτελέσει ένα πολιτικό υπόβαθρό για συζήτηση.


  3. Για εμάς που δεν τα καταφέραμε να έρθουμε, υπάρχει κάποιος τρόπος να δούμε την ταινία? πχ να ανεβεί σε κανά black tracker..


  4. Καταλαβαίνω ότι μετά από 2.30 ώρες προβολή, η οποία αρχίζει στις 9 και.. με μια ώρα καθυστέρηση, είναι δύσκολο να γίνει συζήτηση. Όμως φαντάζομαι να δέχεστε ότι με την οργανωμένη κουβέντα θα περνούσαμε στο τώρα, στο τι διδασκόμαστε για τις δράσεις μας τώρα. Καθώς δεν έχω ξαναδεί τόσο καθαρή πολιτικά ταινία, θα οργανώσετε κάτι; αλλοιώς θα απομείνει ένα θέαμα ταύτισης, συγκίνησης, ένα αχ.


    • iparhun skepsis kai diafora pu etimazonde, an thes omos ektos apo to na ta mathenis boris kai na protinis i na sindiamorfonis sth shnelefsi ths katalipsis…
      oso gia to black traker nomizo iparhi idi, allios tha anevi se ligo me veltiomenus ipotitlus



Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: